Respublikinis projektas „Gyvoji Žemė. Gyvūnai – mūsų mokytojai“

5b klasės mokiniai dalyvavo organizacijos „Gyvoji planeta” respublikiniame projekte skirtame gyvybei, gyvenančiai Žemėje „Gyvoji Žemė. Gyvūnai – mūsų mokytojai“.
Projekto tikslas – pažvelgti į gyvybės rūšis, siekiant jas pažinti, mokintis iš jų, gerbti, puoselėti gražų, harmoningą santykį su jomis.
Moksleiviai pasirinko du gyvūnus su kuriais jie norėtų susipažinti plačiau. Jais tapo – klasėje auginamas vabzdys gyvalazdė ir paukštis kormoranas.
Vykdydami projektą mokiniai rinko informaciją, stebėjo, gilinosi į pasirinkto gyvūno pasaulį, bandė rasti pasirinktiems gyvūnams būdingas savybes.
Mokiniai nuspręndė, kad gyvalazdei kaip ir žmonėms būdingas ramumas, paslaptingumas, prisitaikėliškumas ir tingumas. O kormoranai, anot mokinių, yra atkaklūs, drąsūs, gudrūs, ištikimi savo gyvenamajai vietai ir partneriui bei paslaptingi paukščiai.
Projekto veiklos prasiplėtė ir buvo integruotos su kitais mokomaisiais dalykais:
  • Dailės pamokose peržiūrėję įvairias nuotraukas, prisiminę Kuršių Nerijoje matytus kormoranus, stebėdami kabinete esančią gyvalazdę, mokiniai piešė pasirinktus gyvūnus.
  • Muzikos pamokose kūrė dainą apie kormoranus, kurią ne tik sudainavo, bet ir įrašė.
  • Lietuvių kalbos ir literatūros pamokose turintys poetinę gyslelę dėliojo ketureilius ir haiku.
  • Gamtos ir žmogaus pamokose domėjosi gyvūnų elgsena, mityba ir gyvenimo sąlygomis.
Projekto veiklas mokiniams įgyvendinti padėjo dailės mokytoja Jovita Varkulevičienė, muzikos mokytojas Algimantas Balčius, lietuvių kalbos mokytoja Irma Telšinskaitė, gamtos ir žmogaus mokytoja Skaistė Jakienė.